Kuva: Shutterstock

3 keinoa lisätä hyvää oloa ja liikuntaa työpäivääsi

15.09.2019 10:15 - Karoliina Kotala

Liikunnan tiedetään edistävän mielenterveyttä ja lisäävän hyvää oloa, joten sille kannattaa uhrata aikaa.

Säännöllisestä liikunnasta tiedetään olevan runsaasti terveyshyötyjä. Liikunta tekee hyvää paitsi fyysiselle kunnolle, niin myös pääkopalle ja aktiivinen, liikkuva ihminen on myös tehokkaampi ja tyytyväisempi työntekijä. Jos urheilulle ei tunnu kiireisessä arjessa löytyvän aikaa ja jaksamista, kannattaa sille raivata tilaa vaikka työpäivän aikana. Alla kolme vinkkiä:

Ruokatunti

Lounasravintolan sijasta suuntaa kuntosalille tai sopikaa työkavereiden kanssa yhteislenkki. Muista kuitenkin nauttia työpäivän aikana evästä, jotta virta ei lopu kesken päivän.

Aamu

Yhdysvaltalainen firma kannusti työntekijöitään aloittamaan työpäivänsä ainakin yhtenä aamuna viikossa myöhemmin ja omistamaan aamulla aikaa aamutreenille. Tulokset olivat erittäin positiivisia, joten aamutreeni on mitä mainioin vaihtoehto.

Liiku pitkin päivää

Hyötyliikunta voi olla yllättävänkin tehokasta. Suosi työkenkinä lenkkareita ja yritä pysytellä jaloillasi mahdollisimman paljon. Käytä portaita, vältä tuoleja ja liiku tapaamisin aina kävellen. Jos mahdollista, kulje työmatkat pyörällä.

Lähde: Women’s Health Magazine

Lue myös: Ota treenistä paras mahdollinen hyöty irti: 5 venytystä, joita ei tulisi unohtaa jäähdytellessä

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat