Nanna Karalahti neuvoo, miten pepputreenistä saa kaiken hyödyn irti.
Moni on kuullut uskomuksen siitä, että jos haaveissa on kasvattaa lihasta, tulisi proteiinia nauttia 45 minuutin sisällä treenin päättymisestä. Mutta onko todella näin?
Painonnosto on ehdottomasti kokeilemisen arvoinen laji jokaiselle liikunnasta kiinnostuneelle, sillä siitä löytyy yllättävän paljon erilaisia hyötyjä.
Enemmän ja kovempaa ei aina ole parempi. Toisinaan keho nauttii rauhallisesta huollosta.
Urheilukrapulassa lihasten kipeyden lisäksi on pahoinvointia, huimausta ja voimattomuutta.
Lankutus vahvistaa tehokkaasti keskivartalon lihaksia.
Hiit-treeni on erinomainen liikuntamuoto henkilölle, joka tavoittelee kiinteytymistä.
Käsilläseisonta ja käsilläkävely kannattaa opetella tiettyjen vaiheitten avulla.
Jotta treeni kulkisi hyvin, kannattaa eväät olla kohdallaan.
Liikunnan aikatauluttamisella on tärkeä rooli pysyvien tulosten saavuttamisessa, kertovat tutkijat.
Aloittelija voi aloittaa treenit pelkän kehonpainon avulla, kun taas edistyneempi saa lisärasitusta painoista.
Intervallitreeni on tehokasta treeniä, joka saa todella hien virtaamaan.
Rasva palaa tehokkaimmin kun treenaat niin kuntosalilla kuin vaikkapa lenkkipolullakin.
Laulajatar tunnetaan paitsi musiikistaan, niin myös huikean timmistä vartalostaan.
Treeni ei vaadi mitään apuvälineitä, vaan onnistuu niin kuntosalilla kuin kotonakin.
Mäkijuoksu on tehokas treenimuoto, joka nostaa hien pintaan nopeasti.