Kuva: Shutterstock

Liike, joka rentouttaa kireää yläselkää ja hartioita - helppo harjoitus, joka vie aikaasi vain hetken

28.08.2020 17:15 - Emmi Moilanen

Harjoitus on helppo tehdä myös vaikka tauolla kesken työpäivän.

Jumissa oleva selkä, hartiat ja niska ovat tuttu vaiva useille, eikä liikuntakaan tunnu aina lievittävän vaivaa. Popsugar-sivusto kirjoittaa liikkeestä, joka aukaisee tehokkaasti etenkin istumatyön jumittamaa yläkroppaa.

Voit lukea alta ohjeet helppoon harjoitukseen.

Ohjeet:

(kuva: Shutterstock)

Asetu lattialle makaamaan kuvan mukaisen asentoon niin, että oikea jalkasi on koukistettu 90 asteen kulmaan. Voit asettaa koukistetun polven alle pyyhkeen tai putkirullan.

Tuo oikea kätesi vasemman käden päälle niin, että tunnet kierron ylävartalossasi. Käännä myös katseesi käsien suuntaan. Pidä vasen olkapääsi tukevasti lattiassa.

Lähde hallitusti nostamaan oikeaa kättä ylöspäin ja lopulta rintakehäsi yli niin, että palaat kohti aloitusasentoa. Anna pääsi ja katseen seurata kättä, jolloin tunnet jälleen kiertoliikkeen ylävartalossasi. Pidä huoli siitä, että polvesi pysyy yhä tiukasti korokkeen päällä.

Anna kiertoliikkeen jatkua niin pitkälle, kuin tuntuu hyvältä ja selkäsi antaa periksi.

Palaa hitaasti asentoon, jossa kädet ovat jälleen toisiensa päällä. Varmista, että kätesi pysyvät liikkeen ajan suorassa ja katse seuraa koko ajan kättäsi.

Toista tätä liukuvaa liikettä kahdeksan kertaa, jonka jälkeen voit toistaa saman toiselle puolelle.

Lue myös: Liike, joka lämmittää selän tehokkaasti liikuntasuoritukseen - voi toimia myös kivunlievittäjänä

Lue myös: Satutitko selkäsi? Huolehdi oikeasta jälkihoidosta

Lue myös: Aloita päiväsi virkeämmin - vain muutaman minuutin venyttely tuo tehokkaasti lisäenergiaa aamuun

Lähde: Popsugar

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat