Lääkärin jakamalla vinkillä kuka tahansa voi laskea itselleen sopivimman ajan mennä nukkumaan.
Kun jalat ovat lämpimät, nukahtaa ihminen helpommin.
Kun jalat ovat lämpimät, nukahtaa ihminen helpommin.
Varsinkin päiväkoti- ja kouluikäisten lasten kanssa nukkumaanmenosta voi tulla vaikeaa älylaitteiden käyttämisen myötä.
Tuore kirja pureutuu erilaisiin menetelmiin, jotka auttavat nukahtamaan.
Uni saattaa yllättää mitä erikoisimmissa paikoissa.
Kyseisen niksin kerrotaan purevan jopa 96 prosenttiin ihmisistä.
Ota illalla kynä käteen ja tee muistilista asioista, jotka painavat mieltä ennen nukkumaanmenoa.
Juoksevan veden solina voi auttaa pientä lasta nukahtamisessa.
Jos oma onnellisin ja rentoutunein paikka sijaitsee vaikkapa rannalla, kuvittele itsesi jokaisella aistilla laiturin nokkaan.
Muun muassa kirsikat, saksanpähkinät ja lehtikaali voivat tuoda yllättävän avun nukahtamisvaikeuksista kärsivälle.
Muun muassa mielessä pyörivien ajatusten kirjoittaminen paperille vähentää nukahtamisaikaa.
Eikö uni tule? Kokeile näitä keinoja, niin et enää pyöri sängyssä valveilla.
Tärkeää on esimerkiksi se, ettei nukkumaan mennessä ajattele unettomuuden mahdollisuutta.
Säpsähtäminen juuri ennen nukahtamista on jäänne esi-isiemme ajoilta.
Puhelimen selailun sijaan kannattaa muuttaa iltarutiininsa rentouttavammiksi.