Kuva: Shutterstock

Haaveissa oppia käsiseisonta? 3 vaihetta, joiden avulla onnistut

20.07.2019 18:15 - Karoliina Kotala

Käsilläseisonta ja käsilläkävely kannattaa opetella tiettyjen vaiheitten avulla.

Lapsena käsilläkävely ja käsiseisonta olivat arkipäivää ja onnistuivat tuosta vaan. Aikuiselle liike onkin melkoisen haastava ja vaatii usein treeniä, jotta sen pystyy tekemään. Käsiseisonta vaatii muun muassa hyvää keskivartalon hallintaa sekä vahvaa ylävartaloa. Käsiseisonta on kuitenkin mahdollista oppia jo muutamassa viikossa, kunhan otat käyttöön ammattilaisten ohjeet ja aloitat vaihe vaiheelta.

Vahvista ylä- ja keskivartaloa

Treenaa aktiivisesti ylä- ja keskivartaloa muutaman viikon ajan, jotta ne vahvistuvat. Esimerkiksi linkkuveitsi ja pystypunnerrus tangolla.

Kävele seinälle

Mene seinän lähelle selkä seinää kohti. Laita kädet maahan ja jalat seinää vasten ja kiipeä jaloilla seinää pitkin kohti käsiseisontaa. Katso, että ympärilläsi on tarpeeksi tilaa ja alusta on turvallisen pehmeä.

Harjoittele seinää vasten

Harjoittele käsiseisontaa seinää vasten ja yritä pysyä ylösalaisin hetki. Katso jälleen, että ympärilläsi on tarpeeksi tilaa ja alusta on turvallisen pehmeä. 

Seuraavaksi voit kokeilla tavallista käsiseisontaa ilman seinää. Oma käsiseisonta kannattaa myös kuvata, sillä siten näet mikä vaatii vielä parannettavaa.

Lähde: Women’s Health Magazine

Lue myös: Tahdotko laihtua pysyvästi? Kokeile helppoa treenirutiinia, joka on tutkitusti tehokas

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat