Koronavirus aiheutta huolta, mutta on tärkeää pitää kiinni myös omasta henkisestä hyvinvoinnistaan.
Ilmastoahdistuksen kokeminen on kasvanut viime vuosina. Asiantuntija neuvoo kuusi keinoa, joilla olotilaa voi helpottaa.
Hyvönen turvautui tuskassa myös päihteisiin.
Hollannissa on kehitetty uusi keino ahdistuksen ja stressin lieventämiseen.
Runsas sokerin kulutus ja B-vitamiinien puute voivat altistaa ahdistukselle.
Esimerkiksi neulominen ja kodin järjesteleminen rentouttavat mieltä nopeasti.
Yllättävää kyllä, nestehukka voi aiheuttaa vessahädän tunnetta.
Jatkuvan uutisvirran keskellä oleminen voi lisätä toivottomuuden tunnetta.
Anssin tuskaan voi moni samaistua, mutta onko se enää kuitenkaan niin ahdistavaa? Kuuntele koko pätkä tästä!
Jos stressi on jatkunut jo pitkään, ikävää oloa ei tulisi jättää huomioimatta.
Rakkauden löytämisen sijaan treffeillä käyminen voi aiheuttaa myös kolauksen itsetuntoon.
Vain-sanan käyttö on kyseenalaista asiantuntijoiden mielestä.
Jos olo on stressaantunut, kannattaa pienelle rauhoittumiselle ottaa aikaa.
Pahimman pelkääminen ja itsensä jatkuva moittiminen ovat ahdistuksesta kärsivälle tuttuja ajatuksia.
Ahdistus voi saada verenpaineen kohoamaan ja laskea vastustuskykyä.
Ahdistuksen ollessa pahimmillaan on hyvä opetella lohduttamaan itse itseään.