Kuva: Shutterstock

Ota haastava kyykkyliike haltuun valmentajan ohjeilla - 4 tekniikkaa voiman ja tasapainon lisäämiseen

27.09.2020 14:15 - Emmi Moilanen

Pistoolikyykky vaatii voiman lisäksi myös hyvää kehonhallintaa.

Olemme kirjoittaneet aikaisemmin kyykkyliikkeestä, joka vahvistaa voiman lisäksi liikkuvuuttasi. Voit lukea aiheesta enemmän tästä.

Jos haluat haastaa itseäsi kyykkytreenien parissa, ota haltuun niin kutsuttu pistoolikyykky. Liike vaatii voimaa ja kehonhallintaa, ja kyykyn oikeaoppinen suorittaminen voi vaatia useita harjoituskertoja. Jos pistoolikyykky on tuntunut aikaisemin liian haastavalta, ota alta haltuun valmentajan neljä neuvoa liikkeen oppimiseksi.

Valmentaja ja urheilija Nesrine Dally julkaisi Instagram-tilillään havainnollistavat harjoitustekniikat, joiden avulla opit haastavan kyykkyliikkeen.

1. Nilkan liikkuvuus ja venytykset

2. Kyykkääminen korokkeelta

3. Kyykky vastuskuminauhaa apuna käyttäen

4. Toisen jalan kestävyyden ja voiman kehittäminen

Pääset katsomaan videon alta.

Lue myös: Tehotreeni seinää hyväksi käyttäen - aikaa kuluu vain kymmenen minuuttia

Lue myös: Inhoatko kyykkyjä? Pepputreeni, joka sisältää neljä muuta tehokasta liikettä

Lue myös: Voiko kotitreenin tehdä ilman kenkiä? Ammattilainen jakaa turvalliset tavat treenata paljain jaloin

Lähde: Popsugar

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat