Kuva: Shutterstock

Lisää tehoa kotitreeniin nopeasti - 4 helppoa vinkkiä, joissa et tarvitse lisäpainoja lainkaan

17.02.2020 15:15 - Emmi Moilanen

Esimerkiksi tekniikan korjaaminen treeniliikkeitä tehdessä voi tehdä liikunnasta hetkessä raskaampaa.

Olemme kirjoittaneet aikaisemmin lämmittelyliikkeestä, jonka avulla lämmität alavartalon lihakset tehokkaasti pakaratreeniä varten. Voit lukea artikkelin tästä.

Jos sinusta tuntuu, että tehokkaamman lämmittelyn lisäksi kaipaat lisää intensiteettiä myös kotitreeneiltäsi, ota talteen valmentaja Katie Crewen parhaimmat vinkit. Crewe listasi ohjeet yhteen Instagram-videollaan eikä sinun tarvitse lisätä painoja treenin aikana lainkaan, ellet itse niin halua.

Kokosimme treenivinkit alle.

Kasvata liikeratojen laajuutta

Crewe muistuttaa heti julkaisunsa alussa, että yksi tapa lisätä kotitreenin intensiteettiä on tehdä liikeradoista mahdollisuuksien mukaan laajempia. Tämä pätee niin kehonpaino- kuin painojenkin avulla tehdyssä treenissä.

Esimerkkinä Crewe näyttää videolla yhden jalan kyykyn, jossa takajalka on tuettuna penkkiä vasten. Hän huomauttaa kyykkäävänsä hieman syvemmälle.

Tee enemmän toistoja

Jos käytät kotitreenissä apuna painoja, jotka ovat alkaneet tuntua jo liian kevyiltä mutta painavampaakaan versiota ei ole saatavilla, Crewe neuvoo lisäämään toistettavien liikkeiden määrää. Hän vinkkaa, että toistoja voi yrittää tehdä myös niin kauan, kunnes viimeinen liike onnistuu puhtaasti vain juuri ja juuri.

Korjaa asentoasi ja kiinnitä tarkempaa huomiota tekniikkaan

Helppo ja nopea keino tuoda lisää haastetta treeniin on tekniikan korjaaminen sekä parantaminen. Voit pyytää kuntosalin personal traineria antamaan vinkkejä tai kiinnitä tarkempaa huomiota tekniikkaasi netistä löytyvien ohjevideoiden avulla.

Crewen videolta näet, kuinka hän korjaa omaa punnerrustekniikkaansa.

Vaikeuta liikkeitä pikkuhiljaa ja kokeile erilaisia variaatioita

Kun treeniliikkeet alkavat sujua vähän liiankin kevyesti ja jaksat esimerkiksi punnertaa useita kymmeniä toistoja vaivatta putkeen – vaikeuta liikettä niin paljon kuin pystyt. Crewe vinkkaa, että teet punnerruksista haastavampia nostamalla jalat penkkiä vasten.

Voit katsoa valmentajan julkaiseman videon alta.

Lue myös: Milloin treeni rasittaa kehoa enemmän kuin pitäisi? Hälytysmerkit, jotka jokaisen tulisi tunnistaa

Lue myös: Tähtivalmentajan pepputreeniä ylistetään somessa: "Tappavan hyvä treeni!"

Lue myös: Nainen lopetti treenaamisen 30 päiväksi - kertoo nyt hälyttävistä muutoksista kehossaan

Lähde: Popsugar

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat