Kuva: Shutterstock

Laihduttaja, ovatko kävelylenkit ainoa treenimuotosi? Muista personal trainerin vinkit

05.03.2019 15:15 - Emmi Moilanen - Luettu 420 kertaa

Jotta kävelylenkit polttaisivat rasvaa, on hyvä tarkkailla syketasoja.

Kävelylenkit ovat loistavaa arkiliikuntaa ja askelia kertyy huomaamatta myös hyötyliikunnan puitteissa. Popsugar haastatteli personal trainer Mike Siemensiä, joka kertoi sivustolle kävelylenkkien tehokkuudesta painonpudotuksen kannalta.

- Kävely on mahtavaa, sillä lähestulkoon jokainen voi harrastaa sitä käytännössä missä tahansa. Kävelylenkit saavat meidät myös liikkeelle ulos luontoon, sekä vaatii vain hyvin vähän varusteita.

- Se on myös hyvä tapa polttaa kaloreita dieetillä tai painonhallinnassa, hän jatkaa.

Muista myös lihaskuntotreenin tärkeys

Vaikka kävelylenkit ovat kaikessa yksinkertaisuudessaan erinomaista liikuntaa, erityisesti laihduttajan tulisi kuitenkin kiinnittää huomiota muutamaan seikkaan. Personal trainer muistuttaa, että kävelyiden aikana sykkeen tulisi kohota 70-85 prosenttiin maksimisykkeestäsi.

- Hyväkuntoisille ihmisille kävelylenkit tasaisessa maastossa eivät ehkä ole enää riittävän kuormittavia, jotta myös kunto kohoaisi, Siemens lisää.

Siemens suosittelee painon pudottajille noin neljää kävelylenkkiä viikossa. Hän myös korostaa lihaskuntotreenin merkitystä laihduttajalle. Mies vinkkaa, että voit pysähtyä tekemään lihaskuntoliikkeitä, kuten esimerkiksi kyykkyjä ja punnerruksia kymmenen toiston verran muutamia kertoja lenkin aikana.

Lue myös: Kolmen liikkeen treeni muokkaa koko vartaloasi - vie aikaa vain 20 minuuttia

Lue myös: Eikö juoksulenkki huvita? 4 hyvää syytä vaihtaa treeni kävelyyn

Lue myös: Ethän treenaa peppua liikaa? Katso miten usein tehokas porrastreeni kannattaa tehdä

Lähde: Popsugar

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat