Pieni mielikuvaharjoitus auttaa aivoja unohtamaan päivän kiireen.
Muun muassa tulisen ruoan syöminen noin 2-3 tuntia ennen nukkumaanmenoa saattaa auttaa nukkumaan paremmin.
Jääpalojen sijoittaminen kehon oikeisiin kohtiin helpottaa kuumuudessa kärvistelevää.
Novan Aamussa tutustutaan Akin herkkiin aisteihin ja Kuukan logiikkaan. Minna on törmännyt kauppareissullaan järkytykseen ja Aki saa kuulijoilta diagnoosin itsestään.
Varsinkin päiväkoti- ja kouluikäisten lasten kanssa nukkumaanmenosta voi tulla vaikeaa älylaitteiden käyttämisen myötä.
Niistäminen ei ole parhain ratkaisu tukkoisen olon helpottamiseen.
Jokaisella meistä on asento, jossa mieluiten nukumme.
Korjaat unirytmiäsi parhaiten, kun teet pieniä muutoksia kerrallaan.
Unen aikana saatamme oivaltaa myös jotain uutta mieltä painavasta tilanteesta.
Nukkumiseen ja uneen liittyy edelleen harhaluuloja.
Miten yövuorolaisen kannattaa ajoittaa unensa? Unilääkärin vastaus on yksinkertainen.
Tuore kirja pureutuu erilaisiin menetelmiin, jotka auttavat nukahtamaan.
Jotkut välttelevät kahvin juomista illalla, sillä uskovat kofeiinin vievän yöunet. Pelko saattaa olla turha, väittävät tutkijat.
Yleinen asenneilmapiiri seksiä ja seksuaalisuutta kohtaan voi osaltaan vaikuttaa siihen, miten hyvin eroottiset unet jäävät mieleen.
Kahden yliopiston tutkijat ovat selvittäneet toimivimmat keinot muuttaa omaa ilta- ja aamurytmiään.
Nukahtaminen tuottaa monelle toisinaan vaikeuksia, mutta vaivaan voi löytyä apu helposta harjoitteesta.