Aivojen tiedonkäsittelyä voivat heikentää sekä liian pitkät että lyhyt unet.
Helteet verottavat monen yönia.
Fysioterapeutti Tommi Närvänen kertoo, mitä asennossa kannattaa ottaa huomioon.
Säännöllinen unirytmi auttaa nukkumaan tarpeeksi.
Nukahtamista voi omalla toiminnallaan helpottaa tai hankaloittaa.
Radio Novan Iltapäivässä jäätiin studioon jumiin lukkojen taakse – Mitkä oli ensimmäiset ajatukset lukkojen takana ja kuka oli tämän kaiken takana? Kaverin puolesta kyselen -osioissa autetaan Jennaa, jonka kaveri ei osaa sanoa KYLLÄ! Työpaikalla nukkuminen ja all-day breakfast puhuttavat myös. Mitä tarkoittaa, kun lähdetään vetämään Seborgat? Kuuntele Radio Novan Iltapäivän parhaat TÄSTÄ.
Asiantuntija antaa myös vinkkejä, millaista yövaloa tulisi tarpeen vaatiessa käyttää.
Joidenkin tutkittavien yöunet pitenivät jopa 40 minuutilla.
Yksittäinen herääminen silloin tällöin ei todennäköisesti kerro mistään vakavammasta.
Sänky tuntuu usein aamulla erityisen kutsuvalta.
Unirytmi voi käännähtää väärään suuntaan jo parissa yössä.
Radio Novan Päivässä vietetään hyvän olon viikkoa, ja viikon viimeisenä aiheena käsitellään unen merkitystä. Niina Backmanin haastattelussa lääkäri Miikka Peltomaa.
Jääpalojen sijoittaminen kehon oikeisiin kohtiin helpottaa kuumuudessa kärvistelevää.
Muun muassa tulisen ruoan syöminen noin 2-3 tuntia ennen nukkumaanmenoa saattaa auttaa nukkumaan paremmin.
Varsinkin Yhdysvalloissa kampanjoidaan, jotta ihmiset nukkuisivat ovi kiinni.
Lääkäri Karan Rajin julkaisema TikTok-video on kerännyt miljoonia katselukertoja.