Kuva: Shutterstock

Keinot, jotka kasvattavat päivittäistä askelmäärääsi helposti ja nopeasti – täytätkö tavoitteen?

20.02.2019 20:15 - Emmi Moilanen

Päivän aikana tulisi ottaa 10 000 askelta.

Uutisoimme aiemmin, että 10 000 päivän aikana otettua askelta edistävät terveyttä ja hyvinvointia. Pääset lukemaan jutun tästä.

Jos esimerkiksi teet istumatyötä tai arkesi on niin kiireistä, ettei liikunnalle tunnu jäävän aikaa, katso alta Popsugar-sivuston listaamat neuvot, joiden avulla kasvatat huomaamattasi askelpottia päivän aikana. Suomensimme käytännöllisimmät vinkit alle.

Lisää askelia päivääsi:

Jos kuljet päivittäin autolla töihin, parkkeeraa auto hieman kauemmaksi kuin normaalisti. Jo lyhyt matka parkkipaikan ja työpaikan välillä kasvattaa mukavasti päivittäistä askelmäärääsi.

Valitse aina portaat hissin sijaan.

Hyödynnä odotteluaika kävelyyn. Odotitpa sitten ystävää kaupungilla tai työpalaverin alkamista, kävele korttelin ympäri tai pitkän käytävän päästä päähän muutaman kerran.

Liiku lounastauolla. Kävele lounasravintolaan tai jos sinulla on tunnin tauko käytettävissäsi, päätä kuluttaa siitä 10-15 minuuttia kävelyyn raittiissa ulkoilmassa.

Jos teet istumatyötä, pidä päivän mittaan lyhyitä jaloittelutaukoja. Työpaikalla yläkerrasta alakertaan siirtyminen ja takaisin lisää päivittäistä askelmäärääsi, sekä laittaa veren kiertämään kropassa pitkän työpisteen edessä istumisen jälkeen.

Jää yhtä pysäkkiä aikaisemmin bussista ja kävele loppumatka.

Muista, että esimerkiksi siivoaminen ja muut kotityöt pitävät sinut aktiivisena. Nämäkin askareet lisäävät askelia päivittäiseen pottiin.

Lue myös: Mitä enemmän hikoilee, sitä tehokkaampi treeni? Asiantuntija ottaa kantaa yleiseen uskomukseen

Lue myös: Lisää liikuntaa päiviisi ilman kuntosalilla hikoilua - 11 vinkkiä, jotka sopivat jokaiselle

Lue myös: Eikö juoksulenkki huvita? 4 hyvää syytä vaihtaa treeni kävelyyn

Lähde: Popsugar

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat