Kuva: Shutterstock

Suomalainen Riia loi menestyksekkään designmerkin Ranskassa - kaikki lähti sattumasta

28.03.2018 15:15 - Henna Koste

Riia Bernard-Paul ei ollut koskaan haaveillut omasta brändistä.

Suomalainen Riia Bernard-Paul muutti Ranskaan miehensä perässä. Naisella ei ollut maassa tuttuja, eikä hän puhunut sanaakaan ranskaa. Vallila Interiorin palveluksessa työskennellyt Riia päätyi luomaan työkseen tennisturnauksen 6000 neliön tilaan sisältöä: ravintoloita, sponsoripisteitä ja niin edelleen. 

Kun Riian toinen lapsi syntyi, ajautui naisen ura yllättäen uuteen suuntaan. Aina ompelemista harrastanut nainen teki itselleen rantakassin, joka oli käytännöllinen, kun hän lähti uimaan lapsiensa kanssa. 

- Siitä se koko homma oikeastaan alkoi. Tein yhden pellavalaukun. Minulla oli poron nahkaa jemmassa, koska suvussamme on nahkataustaa. Pellavalaukussa oli poronnahkakahvat. Kaikki ympärilläni rupesivat kyselemään, että mistä tuo laukku on. Ensimmäiset neljäkymmentä tein kotona ompelukoneella, Riia kertoo Radioplayn Cafe Au Lait -podcastissa. 

Riia ei ollut haaveillut koskaan omasta brändistä. Nyt hän kuitenkin pyörittää Marseillessa omaa lifestylebrändiään nimeltä Perl B.  Valikoimista löytyy edelleen laukkuja, mutta myös sisustustuotteita. Ulkomaisen suunnittelijan elämä ei muotimaassa kuitenkaan ole pelkkää ruusuilla tanssimista. Miksei? 

Kuuntele koko jakso täältä.

Cafe au lait -sarjassa pureudutaan suomalaisnaisten elämään ulkomailla. Suositussa podcastissa Suomessa asuva Lilli ja Ranskassa asuva Helena istahtavat virtuaaliseen kahvipöytään eri puolilla maailmaa asuvien suomalaisten kanssa.

Lataa RadioPlay ilmaiseksi täältä ja kuuntele kaikki ohjelman jaksot. 

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat