Kuva: Fotolia

Ihannoiko meikkijätin mainos itsetuhoisuutta? Monet yhdistävät sen ranteiden viiltelyyn

25.08.2016 09:45 - Senni Loikala

Suuren kosmetiikkayrityksen julkaisema mainos sai nettikansan tulistumaan.

Amerikkalainen kosmetiikkajätti julkaisi keskiviikkona Twitter-tilillään valokuvan uudesta silmänrajaukseen tarkoitetusta meikkisarjastaan, mikä synnytti nopeasti kiivasäänistä keskustelua sosiaalisessa mediassa.

Valokuvassa mallin ranteen sisäpuolelle on vedetty viivoja erivärisillä uutuusmeikeillä. Monet ovat tulkinneet kuvan niin, että viivat symboloisivat viiltelyn jälkiä; onhan yksi yleisimmistä kohdista viillellä juuri ranteen sisäpuoli. Kuvaa on pidetty jopa itsetuhoisuutta ihannoivana. 

Tulkintaa on vahvistanut meikkisarjan nimi ”Veitsentarkka nestemäinen silmärajaus.”

Daily Mail uutisoi, että yritys itse kieltää valokuvan viittaavan itsetuhoisuuteen. Mallin ranteeseen vedettyjä viivoja perustellaan sillä, että usein maskeeraajat testaavat meikkejä juuri käsiensä ihoon.

Katso meikkijätin julkaisema valokuva alta. Onko sinusta ymmärrettävää, että se on yhdistetty viiltelyyn?

(kuva: Twitter)

Kyseisen meikkibrändin mainokset ovat puhututtaneet aiemminkin. Pääset katsomaan aiemman mielipiteitä jakaneen mainoksen tästä.

Lähde: Daily Mail

Kilpailut

Uusimmat