Stressi on ikävä olotila. Asioiden huolellinen suunnittelu ja sosiaalisessa mediassa vietetyn ajan vähentäminen auttavat kuitenkin selkeyttämään ajatuksiasi.
Stressin ollessa pahimmillaan tulisi muistaa pitää hyvää huolta fyysisestä hyvinvoinnista.
Stressiä voi hätistää esimerkiksi hengittämällä jonkin hengitystekniikan mukaan tai kysymällä toiselta ihmiseltä kuulumisia.
Stressaavassa elämäntilanteessa on tärkeää muistaa, ettei huomisen tekemättömistä asioista tulisi murehtia vielä tänään.
Eräs väsynyt perheenäiti itki päivittäin lapsensa haastavan käytöksen takia. Nyt äiti suosittelee vastaavassa tilanteessa oleville helppoa harjoitetta, joka toi hänelle avun.
Kiroilu voi toisinaan saada olosi tuntumaan paremmalta.
Esimerkiksi juhlapyhien aikaan stressiä aiheuttavat jopa täyteen ahdetut ostoskeskukset.
Ravitsemusasiantuntijan mukaan suolisto on ihmiskehon tärkein elin. "Jos suolisto ei ole tasapainossa, mikään ei elimistössä ei ole tasapainossa", kertoo Heinonen.
Listojen tekeminen on loistava keino muistaa, mitä kaikkea pitikään tehdä. Mutta onko se kannattavaa?
Stressin lievittämisen ei tarvitse olla tähtitiedettä. Pienillä asioilla voi helposti parantaa omaa jaksamista työpöydän ääressä.