Kuva: AOP

Ravintola-ala saa ilmaista markkinointitukea - Henri Alén pitää kampanjaa "todella tärkeänä"

31.05.2021 09:00 - Lauri Kujanpää

Bauer Media, City.fi, TableOnline ja Lähitaksi lähtivät mukaan Clear Channelin #syöulkona-kampanjaan, jolla tuetaan ravintola-alaa.

Digitaalisen ulkomainonnan edelläkävijä Clear Channel haluaa palauttaa ravintolat takaisin toimintaan ja tuoda alalle näkyvyyttä kaupunkikuvassa. #syöulkona-kampanja auttaa toimialaa, joka eittämättä on ollut yksi koronapandemian suurimpia kärsijöitä.

Myös kaupallisen radion markkinajohtaja Bauer Media sekä ravintolamediat City.fi ja TableOnline lähtivät tukemaan #syöulkona-kampanjaa. Kampanjan ulkomainonnan sponsoriksi lähti mukaan Lähitaksi. Kaikille viidelle toimijalle on tärkeää olla tukemassa elinvoimasta kaupunkikulttuuria, jossa ravintola-alalla on merkittävä rooli

Ravintolayrittäjä ja kokki Henri Alén, 43, kertoo Iskelmän haastattelussa juontaja Satu Kotoselle olevansa onnellinen, että ravintolat saavat markkinointiapua.

- Ravintoloilla on jo kauan sitten mennyt rahat sekä kassasta että sukanvarresta eikä ole varaa markkinoida. Silti pitäisi pystyä mainostamaan, ja #syöulkona on siksi todella tärkeä kampanja, johon kaikilla on mahdollista päästä mukaan. Asiakkaat kaipaavat ravintoloita ja ravintolat asiakkaita ja tähän pitää nyt kannustaa.

- Porukka on viime aikoina syönyt toimitettuja ruokia ja tehnyt paljon itse etätöiden vuoksi. Tilanne, jossa saat ruoan suoraan pöytään eikä tarvitse tiskata tai mitään, niin sehän on paratiisi ja sitä ihmiset haluavat kokea. Kollega sanoi hyvin, että ihmiset tulevat sitten, kun ovat valmiita ja me odotamme.

#syöulkona-kampanja auttaa ravintola-alaa, joka on yksi koronapandemian suurimpia kärsijöitä. (kuva: Shutterstock)

Alén kertoo, tyytyväinen asiakas tuo aina hyvän mielen.

- Olemme tehneet hyvin erikoisia ratkaisuja rajoitusten aikana ja onneksi ihmisiä on tullut syömään. Kaipaan itse sitä perinteistä asiakaskontaktia ja jos asiakas lähtee ravintolasta tyytyväisenä, niin silloin on onnistunut. Ikävä on kova asiakkaita ja henkilökuntaa kohtaan.

Pienillä teoilla ravintoloiden työntekijätkin voivat saada lisämotivaatiota asiakaskadon keskellä. Alén jakaa esimerkin.

- Tiedän, että kaikki meistä odottavat asiakkaita. Yhteen ravintolaan saimme 100 kiloa sitruunoita lahjoituksena ja teimme niistä limoncelloa ja sorbettia ja jokaisesta myydystä annoksesta menee rahaa henkilökunnan matkakassaan. Tällaiset pienet valonpilkahduset tuovat heti lisämotivaatiota.

Pääkaupunkiseudun ravintoloiden mainoksia julkaistaan maksutta Clear Channelin mainosnäytöillä 28.6.-11.7.2021. Mukaan yritykset pääsevät ilmoittautumalla osoitteeseen www.clearchannel.fi/syo-ulkona.

Iskelmä, Radio City, Radio Nova ja Voice.fi ovat osa Bauer Mediaa.

Lue myös: Hans Välimäki muistuttaa ravintola-asiakkaita tärkeästä asiasta - "Jokainen euro on tarpeen"

Lue myös: New York Times esitteli Suomen cooleimmat ravintolat - katso top 3 -lista

Kilpailut

Uusimmat