Kuva: Shutterstock

Napostele terveellisesti ja kevyesti: Herkulliset välipalaideat, jotka valmistat parissa minuutissa

08.11.2019 14:15 - Emmi Moilanen

Esimerkiksi sipsit on helppo korvata maustetuilla kikherneillä.

Olemme aiemmin kirjoittaneet vinkeistä, joiden avulla saat stressin aiheuttaman tunnesyömisen kuriin. Jos kuitenkin herkkuhammasta kolottaa iltaisin ja kaipaat terveellisiä naposteluvaihtoehtoja, ota haltuun Insiderin haastatteleman julkkisvalmentaja Emily Samuelin helpot ja nopeat reseptit.

Riisikakut maapähkinävoilla banaanilla ja mansikoilla

Mansikat sisältävät runsaasti C-vitamiinia ja banaanit puolestaan kalsiumia. Pilko hedelmät viipaleiksi riisikakun ja ohuen maapähkinävoikerroksen päälle.

Omena maapähkinävoilla

Jos banaani ja riisikakut eivät maistu, pilko omena ohuiksi viipaleiksi ja levitä päälle maapähkinävoita. Jos kaipaat lisämakua, kruunaa herkku ripauksella kanelia.

Korvaa sipsit kikherneillä

Jos sinulla on aikaa odottaa välipalan valmistumista uunissa, kokeile herkullista kikhernereseptiä. Tämän herkun valmistelu vie sinulta vain minuutin tai kaksi.

Huuhtele tölkkikikherneet huolellisesti. Tämän jälkeen sekoita kikherneiden joukkoon ripaus valkosipulimaustetta, paprikamaustetta, oliiviöljyä ja suolaa.

Paista kikherneitä uunissa 175 asteessa 25 minuutin ajan. Napostele sipsien tapaan.

Lue myös: Herkutteletko väsyneenä tai stressaantuneena? 4 vinkkiä tunnesyömisen taltuttamiseen

Lue myös: Addiktoivimmat ruoat listattiin - löytyykö oma suosikkisi listalta?

Lue myös: Lievitä närästyksen oireita syömällä – 7 ruoka-ainetta, jotka hellivät ruuansulatuksen toimintaa

Lähde: Insider

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat