Musiikin digitaalinen myynti vauhdittui Suomessa

21.04.2013 16:56 -

Musiikin digitaalinen myynti kasvoi viime vuonna 35 prosenttia. Sen ansiosta Suomen äänitemarkkinat kääntyivät pitkästä aikaa pieneen kasvuun, vaikka fyysisten äänitteiden myynti väheni edelleen 7,5 prosenttia

Teosto ja NCB lisensoivat Suomen markkinoille vuonna 2012 useita digitaalisia palveluita, kuten Rdio, XBox Music, Beatport ja Deezer. Teoston ja NCB:n Suomesta keräämät digitaalisen musiikinkäytön korvaukset olivat yhteensä 4,2 miljoonaa euroa.

- Online oli vuonna 2012 yksi vahvimmista kasvualueistamme, Teoston toimitusjohtaja Katri Sipilä sanoo.

- Musiikin kulutus siirtyy digitaalisiin kanaviin yhä kiihtyvällä tahdilla, ja me Teostossa haluamme olla mukana kehittämässä toimivia digitaalisia markkinoita ja kuluttajille uusia, laillisia tapoja nauttia musiikista.

(Radio Nova, Teosto)

Kilpailut

Uusimmat