Viime vuonna Hätäkeskuslaitos vastaanotti keskimäärin 83000 hätäilmoitusta joka päivä.
Suurin osa tehtävistä välitettiin ensihoidolle.
Hätäkeskukseen tulee soittaa vain henkeä tai terveyttä uhkaavissa hätätilanteissa tai vakavan omaisuusvahingon uhatessa.
Telia korjaa häiriötä.
Hätäkeskuslaitos suorittaa hälytyksiä viranomaisilta saamiensa ohjeistusten mukaisesti, eikä "hiljaisista hätäpuheluista" ole annettu erillisiä ohjeita. Joissain tapauksissa apua silti lähetetään paikalle, vaikka soittaja ei puhuisi mitään.
Amerikkalainen pariskunta sai kokea kauhun hetkiä, kun lemmikkikissa ei päästänyt heitä omasta asunnostaan ulos.
Uusi 112 Suomi -sovellus mahdollistaa soittajan sijaintitiedon välittymisen automaattisesti hätäkeskuspäivystäjälle.
Hätäkeskusten turhien puheluiden tulvaa aiotaan vähentää yleisneuvontapuhelimella.
Hätäkeskus ja poliisi saavat hitaasti tiedon uusista katujen ja teiden nimistä.
Hätäkeskuslaitos vastaanotti viime vuonna 4,2 miljoonaa ilmoitusta, joista hätäpuheluja oli noin kolme miljoonaa. Noin 865 000 kuulumattomasta puhelusta tahattomasti soitettuja virhepuheluita oli 702 000 ja ilkivaltaisesti soitettuja 163 000.