Poikkeuksellisen aamupalan pystyy tekemään myös kotona.
Perinteisen leivän ja munakkaan lisäksi erilaiset wrapit ovat erinomainen vaihtoehto aamupalapöytään.
Lähes jokaisen suomalaisen kaapista löytyy puurotarpeet.
Jos aamupala on sisältänyt esimerkiksi appelsiinimehua, hammaspesua olisi hyvä lykätä hieman myöhemmäksi.
Maitoon tehty puuro sisältää hieman enemmän proteiinia, jolloin myös nälkä pysyy loitommalla pidempään.
Muun muassa mikropuuro tai kerrosjogurtti ovat nopeita ja terveellisiä vaihtoehtoja.
Laihduttajan ruokavaliosta tulisi löytyä niin kuitua, proteiinia kuin hyviä rasvojakin. Tästä syystä esimerkiksi pähkinät ovat hyvä valinta osaksi aamupalaa.
Raaskiiko näitä edes syödä?
Tutkimuksessa verrattiin sienien ja lihan syömisen vaikutuksia kylläisyyteen.
Aamupallal kannattaa nauttia hiilihydraatteja, mutta ei liikaa.
Kaipaatko vaihtoehtoja valmismyslille, paahtoleivälle tai kaurapuurolle. Katso herkulliset aamiaisvaihtoehdot ja inspiroidu aamuistasi uudella tavalla.
Esimerkiksi aamumehun voi korvata syömällä hedelmiä.
Rasva ei tässä tapauksessa ole mikään kirosana.
Japanilaistutkijoiden mukaan jäätelöä kannattaa nauttia aamutuimaan.
Ruokatoimittajan mukaan kakku kannattaa syödä aamulla, koska silloin ruoansulatus on tehokkainta.
Munakkaan valmistamiseen ei suinkaan tarvita pannua, vaan kiireinen nappaa sen vaikkapa aamun työmatkalle mukaan kahvikupissa.