Reilun kaupan kahvien valikoima täydentyy Pauligin kahveilla

25.08.2011 18:00 -

Suomen kahvimyynnin markkinajohtaja Gustav Paulig Oy laajentaa vastuullisuussertifioitujen kahviensa valikoimaa tuomalla markkinoille uudet Reilun kaupan luomukahvit.

Uusilla tuotteillamme on sekä Reilun kaupan että Luomu-sertifiointi. Tuotteita tulee sekä ammattikäyttöön että vähittäismyyntiin syyskuusta alkaen,” sanoo Gustav Pauligin toimitusjohtaja Elisa Markula.

Kansainvälisen laajan kuluttajatutkimuksen mukaan suomalaiset tuntevat Reilun kaupan, pitävät Reilun kaupan kriteerejä tiukkoina ja luottavat järjestelmän erilliseen valvontaan.

Tuoreen kansainvälisen tutkimuksen mukaan (Globescan, 2011) yhdeksän kymmenestä suomalaisesta kuluttajasta on sitä mieltä, että yritysten tulee maksaa kehitysmaiden tuottajille kunnon korvaus tuotteista. Kahdeksan kymmenestä kokee, että yritykset voivat omilla liiketoimintatavoillaan osaltaan vaikuttaa köyhyyden vähentämiseen maailmassa.  85 prosenttia suomalaisista tuntee Reilun kaupan merkin.

Kahvi ja banaani ovat tutkimuksen mukaan edelleen tunnetuimmat Reilun kaupan tuotteet Suomen markkinoilla. Reilun kaupan kahvin kysyntä on lisääntynyt myös kodin ulkopuolella, yhä useammat kahvilat ja ravintolat haluavat vastata kysyntään ja toisaalta kertoa omista vastuullisuusarvoistaan tarjoamalla asiakkailleen Reilun kaupan tuotteita. Myös julkisen sektorin puolella ja yksityisillä työpaikoilla Reilun kaupan kahvin kulutus on lisääntynyt tasaisesti.

(Radio Nova, Reilun kaupan edistämisyhdistys)

Kilpailut

Uusimmat