Kuva: Ismo Pekkarinen/AOP
Alkoholittomien tuotteiden myynnissä huima kasvu
Alkoholittomia tuotteita myytiin huomattavan paljon enemmän kuin vuosi sitten.
Alkoholittomat tuotteet ovat kasvattaneet suosiotaan viime vuosina, ja se näkyy myös Alkon myyntitilastoissa.
Vaikka Alkon kokonaislitramyynti laski heinäkuussa vuodentakaiseen nähden 2,5 prosenttia, nousi alkoholittomien tuotteiden myynti silti merkittävästi. Tässä heinäkuussa alkoholittomia tuotteita myytiin Alkossa peräti 65 prosenttia enemmän kuin vuosi sitten.
- Alkoholittomissa oli hurja kasvu – litramyynti nousi yli 65 prosenttia. Alkoholittomat juomat ovat globaalistikin iso, kasvava trendi. Alkoholittomien tuotteiden laatu ja valikoiman laajuus on noussut viime vuosina kohisten. Kuluttajien kasvanut kysyntä on osaltaan lisännyt tuottajien intoa panostaa laatuun ja alkoholiton on todellakin tänä päivänä muuta kuin limpparia, kommentoi tuoteviestintäpäällikkö Matti Syrjä.
Alkon tiedotteessa kerrotaan, että erityisesti kauppansa tekevät alkoholittomat oluet, mutta myös alkoholittomat viinit ja kuohuvat ovat löytäneet ostajansa. Lisäksi nyt yleistymässä ovat myös erilaiset valmiit mocktail-sekoitukset.
Lue myös: HS: Katajanokan Alkoon pääsee enää vain myyjän luvalla - syynä näpistysongelma
Lue myös: Alkoholittomat kuohuviinit testissä - kaksi tuotetta nappasi täydet pisteet
Lähde: Alko