Diili-voittaja Maria Drockila korjaa Katariina Souriin liitettyä raiskauskohua: Kyseessä ei ole hänen tarinansa

30.04.2013 10:42 -

Liikenainen Maria Drockila on saanut Supersiskot-tyttökampanjalleen lentävän lähdön. Drockila voitti MTV3-kanavan Diili-ohjelman kampanjallaan, jonka tarkoituksena on ehkäistä tyttöjen syrjäytymistä.

Lisäksi vappuaaton Helsingin Sanomissa on koko sivun ilmoitus, jossa taiteilija Katariina Souri kertoo raiskatun tytön tarinan. Tarina on jo ehditty tulkita Kata Sourin omaksi tarinaksi, mutta Drockila korjaa tämän käsityksen.

- Sen verran haluan korjata, ettei tarinan isäpuoli ole Katan isäpuoli eikä se ole Katan tarina, Drockila sanoi aamulla Radio Novan Enbuske & Linnanahde Crew:n haastattelussa.

Drockila kertoo raiskatun tytön tarinan olevan tosi.

- Kata antoi kampanjalle kasvonsa, koska ne naiset, kenelle tällaista on sattunut, eivät voi olla mukana omilla kasvoillaan.

Supersisko-kampanjalla hankitaan nuorten tyttöjen hyväksi tehtävään työhön. Yrityksenä on madaltaa nuorten tyttöjen kynnystä hakea apua ja ehkäistä heidän syrjäytymistään.

Diilin voitto auttaa Mariaa käynnistämään Tyttö numero 2013 -projektia, jonka vastuullisena toteuttajana toimii Zonta International piiri 20. Hankkeen tarkoituksena on ennaltaehkäistä nuorten tyttöjen syrjäytymistä.

Ensimmäinen vaihe lähti käyntiin 29. huhtikuuta, kun Supersiskot-nettitukisivusto avattiin. Siihen saadut varat Maria keräsi joulukuussa tehdyn hyväntekeväisyyssinkun avulla.

Maria kertoo jatkoa seuraavan pitkin vuotta. Kansainvälisenä tyttöjen päivänä, 11. lokakuuta 2013 hankkeen on tarkoitus järjestää tapahtuma 50 paikkakunnalla Suomessa. Vuodelle 2014 on kaavailtu koulukiertue. Suunnitelmissa on mahdollisesti myös tyttöjen puhelin.

Kuuntele koko haastattelu:



Millä fiiliksillä Sedu Koskinen oli kakkossijastaan?


Diilin kotisivut

Kuva: MTV3

(Radio Nova, MTV3)

Kilpailut

Uusimmat