Suomalaistähti vuodessa: 200 000 myytyä albumia, Youtubessa yli 21 miljoonaa katselukertaa!

17.01.2013 09:42 -

Teinisensaatio Robin julkaisi debyyttisinglensä Frontside Ollie 16. tammikuuta 2012. Siitä alkoi uskomaton tarina, joka on vertaansa vailla.

Video levisi sosiaalisessa mediassa ennennäkemätöntä vauhtia ja jo muutaman päivän kuluttua koko Suomi puhui Robinista ja Frontside Olliesta. Video on tähän mennessä kerännyt Youtubessa yli 10 miljoonaa kertaa.



Robinin debyyttialbumi Koodi julkaistiin 22. helmikuuta 2012 ja se on myynyt  yli 120 000 kappaletta. Syksyllä julkaistu Chillaa- myynti hipoo jo nelinkertaista platinaa eli 80 000 kappaletta.

Robinin menestysvuoteen mahtui Robinin huikea tarina -kirja, sekä  Robin The Movie -elokuvan julkaisut.

Tässä vielä Robin faktaa vuodessa:

Kaikkien aikojen nuorin yli 100 000 albumia myynyt artisti Suomessa

Vuonna 2012 eniten levyjä myynyt artisti Suomessa

Koodi-albumin myynti yhteensä vuonna 2012: 120 000 kpl

Chillaa-albumin myynti yhteensä vuonna 2012: 80 000 kpl

Frontside Ollie-singlen myynti yhteensä vuonna 2012: 10.000 kpl

Chillaa- ja Koodi-albumeilla iTunesin 1. sija

Chillaa- ja Koodi-albumeilla Spotifyn 1. sija

Chillaa- ja Koodi-albumeilla Suomen virallisen listan 1. sija

Vuoden 2012 aikana yli 60 keikkaa, joilla yhteensä n. 125.000 katsojaa

Nuorin suomalainen pop-artisti, joka on konsertoinut Hartwall Areenalla

Vuoden googlatuin henkilö vuonna 2012

Frontside Ollie - Vuoden googlatuin musiikkivideo 2012

Vuoden haetuin henkilö Enirosta

MTV / EMA Awards - Best Finnish Act

YouTubessa julkaistujen virallisten videoiden katsojamäärä yhteensä 21 miljoonaa

(Radio Nova)

Kilpailut

Uusimmat