Puhelin pois! Veljelleen puhunutta asiakasta ei palveltu kaupan kassalla

18.06.2015 09:13 -

Brittiläisten käyttäytymisvaatimukset nousivat uudelle tasolle Lontoossa, kun kassahihna pysähtyi puhelimeen puhuneen asiakkaan kohdalla. Paikallisten mukaan kassamyyjä toimi tilanteessa oikein.

Brittilehti Daily Mail uutisoi lontoolaisessa Sainsbury's-ruokakaupassa asioineesta Jo Clarkesta, joka joutui lopettamaan veljensä kanssa käydyn puhelun saadakseen palvelua kassamyyjältä.

Lehden mukaan Clarke oli jo odottamassa ostoksiaan hihnan päädyssä, kun myyjä vain tuijotti häntä. Käytöstä ihmetellyt asiakas kysyi myyjältä asiasta, joka vastasi palvelevansa asiakasta tämän päätettyä puhelun.

Kun Clarke tokaisi ironisesti vielä, ettei ymmärtänyt kaupassa olevan puhelimeen puhumista kieltävää käytäntöä, myyjä vain vastasi sanomalla "joka päivä oppii jotain uutta".

Paikallinen kauppaketjujätti on jo julkisesti pyytänyt sattunutta anteeksi sekä tarjonnut lahjakorttia pahoitteluksi, mutta kohtelusta loukkaantunut Clarke on vannonut vaihtavansa kauppaketjua.

Tarinassa yllättää myös brittiläisten suhtautuminen sattuneeseen. Lehden järjestämässä kyselyssä yli 80 prosenttia vastanneista sanoo myyjän toimineen oikein. Verkkokeskusteluissa myyjä saa kiitosta huonon käytöksen kitkemistä, kun taas Clarke saa huonoa palautetta töykeästä käytöksestään.

Kohteliaasta käyttäytymisestä tarkat brittiläiset pitävät puhelimeen puhumista keskellä sosiaalista tilannetta suomalaisia epäkohteliaampana.

Kilpailut

Uusimmat